Informacje z izby
Start


KOMUNIKAT

DROGIE KOLEŻANKI I KOLEDZY

W 2018 r.oku będziemy obchodzić 100 rocznicę odzyskanie przez Polskę niepodległości.
W związku z tym Naczelna Izba Aptekarska przygotowuje specjalne uroczystości.
Nasza Okręgowa Izba Aptekarska pragnie uczcić tę rocznice na przełomie lutego i marca 2018 r. podczas dorocznego Zjazdu Aptekarzy.
Zwracamy się z prośbą do wszystkich członków naszej Izby, aby zechcieli nadesłać relacje, wspomnienia, pamiatki aptekarzy - rodziców, dziadków czy krewnych, którzy brali udział w walkach lub służyli pomocą walczacym.
Wspomnienia czy relacje aptekarzy z walk i działalności w obronie Ojczyzny prosimy nadsyłac do biura izby w terminie do połowy lutego 2018 r.
Liczymy na aktywne włączenie sie do dokumentowania udziału polskich aptekarzy w walkach wyzwolenczych.

Komunikat

BIURO IZBY W DNIU 07.12.2017 r. CZYNNE DO GODZ. 12.00

II Puchar Polski Farmaceutów w narciarstwie alpejskim 27 stycznia 2018 r. Istebna.

W dniu 27.01.2018 r. w Istebnej odbedzie II Puchar Polski Farmaceutów w narciarstwie alpejskim w 4 kategoriach :

- Farmaceuci,
- Przyjaciele Farmacji,
- Dzieci i Juniorzy,
- Puchar Rodzin (Farmaceuci).

Zgłoszenia i szczegółowe informacje:
manka.krzysztof@farmacja.pl
tel. 668 220 318
karolina.sobczak@hurtap.com.pl
tel. 24 721 05 03

III Pływackie Mistrzostwa Polski Aptekarzy - Olsztyn 2017

Zawody odbędą się 25 listopada 2017 r. od godz. 14:00

  1. Organizator zawodów: Okręgowa Izba Aptekarska w Olsztynie

  1. Termin i miejsce: 25 listopada 2017 r. od godz. 14:00 na Pływalni Uniwersyteckiej przy ul. Tuwima 9 w Olsztynie. Otwarcie biura zawodów godz. 13:30.

  1. Dane techniczne pływalni: basen sportowy 8 torów o długości 25 m, temperatura wody 27,6 *C

  1. W zawodach mogą brać udział farmaceuci i ich rodziny oraz przyjaciele farmacji.

  1. Styl, dystans :

- zawody zostaną rozegrane na basenie sportowym, na torach 25 m,

- sztafeta rozgrywana będzie na dystansie 100 m (4 x 25 m),

- w zawodach obowiązywać będzie system wyścigów na czas,

- zawody rozgrywane będą w 3 stylach : klasycznym, grzbietowym i kraulem,

- zawodnicy mogą rozpoczynać start od skoku do wody ze słupka, z brzegu lub ze startu z wody

przy ścianie basenu.

  1. Kategorie wiekowe z podziałem na kobiety i mężczyzn :

a) 25-34 r.ż.

b) 35-44 r.ż.

c) 45-54 r.ż.

d) powyżej 55 roku życia

  1. Sztafeta rodzinna to osobna kategoria, w której bierze udział rodzic z dzieckiem.

O wynikach decyduje suma czasów uzyskanych na dystansie 50 m rodzic i 50 m dziecko stylem

dowolnym.

  1. Nagrody: Zwycięzcy kategorii otrzymują medale i dyplomy za zajęcie I, II i III miejsc.

  1. Program zawodów (UWAGA! Podane godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie)

Od 13:40 rejestracja zawodników

14:00 uroczyste otwarcie mistrzostw

ok.14:05 rozgrzewka

ok.14:15 konkurencje indywidualne pań i panów

ok.15:30 sztafeta rodzinna

ok.16:00 dekoracja zwycięzców

ok.16:30 posiłek w sali konferencyjnej Pływalni Uniwersyteckiej

 

Zgłoszenia: formularz zgłoszenia można pobrać ze strony Internetowej Okręgowej Izby

Aptekarskiej w Olsztynie www.olsztyn.oia.org.pl

​​​​​​​Zgłoszenia przyjmuje koordynator zawodów:

Bogumiła Polakiewicz (e-mail: bogumila.polakiewicz@gmail.com lub tel. 66 44 66 013)

​​​​​​​Wyniki klasyfikacji indywidualnej i rodzinnej zostaną ogłoszone na stronie Okręgowej Izby

Aptekarskiej w Olsztynie www.olsztyn.oia.org.pl

​​​​​​​Komisję sędziowską powołuje organizator.

​​​​​​​Wszelkie sprawy nie objęte regulaminem rozstrzyga Sędzia Główny Zawodów Bogusław Zaniewski.

 

Zgłoszenie udziału w III Pływackich Mistrzostwach Polski Aptekarzy Olsztyn 25.11.2017 r.

 

 

Imię i Nazwisko

 

 

Adres e-mail i telefon kontaktowy

 

 

Rok urodzenia

 

 

Izba Aptekarska / Przyjaciel farmacji

 

 

 

Konkurencje indywidualne ( proszę zakreślić )

50 m stylem klasycznym

tak / nie

50 m stylem grzbietowym

tak / nie

50 m kraulem

tak / nie

100 m stylem dowolnym

tak / nie

 

 

Sztafeta rodzinna ( rodzic / opiekun + dziecko )

50 m rodzic + 50 m dziecko styl dowolny

tak / nie

Imię i nazwisko dziecka

 

 

 

 

Zgłoszenie do zawodów jest traktowane jako akceptacja warunków regulaminu.

Startujący w Pływackich Mistrzostwach Polski Aptekarzy oświadcza, że jego stan zdrowia jest dobry

i bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność, wyłączając tym samym organizatorów z odpowiedzialności w razie wypadku.

 

 

​​​​​​​................................................................. ….............................................................

data podpis

 

 

proszę przesyłać na adres e-mail : bogumila.polakiewicz@gmail.com


 

K O M U N I K A T

W świetle obowiązujących przepisów prawa – farmaceuta zobowiązany jest do podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez uczestnictwo w ciągłym szkoleniu (art 89 e Prawa Farmaceutycznego – Obecnie regulacja prawna w tym zakresie jest zawarta w art 107 zf ustawy Prawo Farmaceutyczne).

Jeżeli osoba ubiegająca się o wydanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie rękojmi należytego prowadzenia apteki nie wykaże, że wywiązała się z jednego z podstawowych obowiązków farmaceuty, narazi się na odmowę wydania przez ORA decyzji w sprawie rękojmi należytego prowadzenia apteki.

Jednocześnie przypominam, iż w odniesieniu do farmaceutów, którzy zaniedbali obowiązek ciągłego szkolenia w danym okresie rozliczeniowym – zgodnie z art 7 ust 5 rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie szkoleń ciągłych farmaceutów (Dz. U z 2003 r. nr 132, poz. 1238 oraz z 2007 r nr 59, poz. 403) – mogą wystąpić do ORA z uzasadnionym wnioskiem o wydłużenie okresu edukacyjnego o okres nie dłuższy niż 24 miesiące. Po upływie tego terminu farmaceuta, który nie dopełnił obowiązku szkoleniowego powinien rozpocząć kolejny okres edukacyjny. Niedopełnienie obowiązku szkoleniowego może spowodować pociągnięcie farmaceuty do odpowiedzialności zawodowej.

Z tych też względów apeluję o dopilnowanie obowiązku ciągłego szkolenia aby nie narazić się na ujemne skutki prawne w przyszłości związane z wykonywaniem zawodu, w szczególności pełnienia funkcji kierownika apteki.

 

 

 

Komunikat Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie prawidłowego przekazywania w komunikacie elektronicznym LEK danych dotyczących zrealizowanych recept refundowanych wystawionych na leki recepturowe.
 
Narodowy   Fundusz  Zdrowia  in formuj e,  że  zgodnie  z  rozporządzeniem  Ministra  Zdrowia z dnia 23 grudnia 20 11 r . w sprawie informacji gromadzonych przez apteki oraz in formacji przekazywanych Narodowemu Funduszowi Zdrowia (Dz. U. z 201 7 r. p oz. 547 z póżn. zm.) apteka ma  obowiązek  przekazywać  dane dotyczące  leków  recepturowych. W  zakresie atrybutu .,składnik  leku'·, dane  należy  sprawozdawać  w  jednostkach miary  przyjętych  dla składowych  kosztowych  leku  recepturowego  wprost  określonych  w  rozporządzeniu.  to jest w gramach. mililitr ach lub sztukach. Powyższe dane jednoznacznie określaj ą ilość surowca farmaceutycznego lub leku gotowego użytego  do  przygotowania  leku  recepturowego  i  mogą być sprawozdane w liczbie ułamkowej do pięciu cyfr po kropce dziesi9tnej.
 
Składowe wartości wydawanych opakowań leku recepturowego to wartość użytego leku gotowego, surowca farmaceutycznego, opakowania bezpośredniego  oraz  koszt wykonania leku (taksa labarum). Przekazani e kwoty za użytą ilość składnika. odbiegającej od wartości wynikającej  z  faktur y zakupowej,  skutkować będzie koniecznością dokonania przez aptekę stosownej   korekty  w komunikacie elektronicznym LEK.
 
Jednocześnie informujemy,  że wykaz Europejskich kodów towarowych.  przyjmujących wartość EAN lub GTIN dla leku gotowego. surowca farmaceutycznego lub opakowania bezpośredniego użytego do wykonania leku recepturowego, jest dostępny pod adresem: https://s f.r ejestrvmedvczne.csioz.pl/   lub  hnp://pub.rejcstn med,czne.csioz.gov.pl.i.
 

dokument oryginalny do pobrania

III Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny Farmaceutów - FotoFarm.




„III Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny dla Farmaceutów - FotoFarm”
REGULAMIN
§ 1
Postanowienia ogólne.
1. Organizatorem „III Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego dla Farmaceutów - Fotofarm”, zwanego dalej „Konkursem”, jest Śląska Izba Aptekarska w Katowicach.
2. Celem Konkursu jest rozwijanie wrażliwości artystycznej w środowisku zawodowym aptekarzy, integracja środowiska oraz promocja zawodu i osób szczególnie utalentowanych w dziedzinie fotografii.
§ 2
Uczestnicy konkursu.
1. W Konkursie może brać udział farmaceuta, kto posiada ważne Prawo Wykonywania Zawodu Farmaceuty, członek dowolnej Okręgowej Izby Aptekarskiej.
§ 3

Zapraszamy farmaceutów - amatorów fotografii do wzięcia udziału w III Ogólnopolskim Konkursie Fotograficznym dla Farmaceutów - FotoFarm, który jest organizowany przez Śląską Izbę Aptekarską w Katowicach.

Termin składania prac upływa 29.09.2017 r.

Sponsorzy: Salus International Sp. z o.o., Alvogen

Celem Konkursu jest rozwijanie wrażliwości artystycznej w środowisku zawodowym aptekarzy, integracja oraz promocja zawodu i osób szczególnie utalentowanych w dziedzinie fotografii.

W konkursie może wziąć udział farmaceuta - członek dowolnej Okręgowej Izby Aptekarskiej.

Fotografie należy dostarczyć organizatorowi w dowolnej spośród poniżej wymienionych form:

a.) odbitki kolorowej bądź czarno-białej, na papierze fotograficznym, gdzie szerokość jest nie mniejsza niż 15 cm i nie większa niż 30 cm, a wysokość jest nie mniejsza niż 21 cm i nie większa niż 40 cm.

lub

b.) elektronicznej w formacie JPG w rozdzielczości minimum 300 DPI - około 3000 x 2000 pixeli (tj. około 25 x 17 cm), przesłanej na adres e-mailowy katowice.oia@gmail.com o wielkości pliku nie przekraczającego 5 MB lub zapisanej na nośniku elektronicznym (płyta CD lub DVD) z tematem z tematem maila - konkurs fotograficzny.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wypełnienie "Karty zgłoszenia do konkursu" (załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz "Oświadczenia" (załącznik nr 2 do Regulaminu).

Dla laureatów przewidziane są nagrody rzeczowe.

Termin składania prac upływa z dniem 29.09.2017 r.

Szczegóły zawarte są na stronie http://www.katowice.oia.pl/news/show/id/7179
 
Ponizej regulamin udziału.

Zasady udziału w konkursie.
1. Konkurs przeprowadzony zostanie w następujących kategoriach:
a) K1 "Apteka i aptekarz w obiektywie",
b) K2 "Farmacja na świecie",
c) K3 "Nie samą pracą żyje aptekarz",
d) K4 "Varia".
2. Każda osoba biorąca udział w konkursie może przesłać maksymalnie 4 (cztery) fotografie, przy czym nagrodzona może zostać najwyżej jedna praca danego uczestnika w danej kategorii.
3. Fotografie powinny być wykonane samodzielnie, muszą być pracami autorskimi, które wcześniej nie były nagradzane.
4. Fotografie należy dostarczyć organizatorowi w dowolnej spośród poniżej wymienionych form:
a.) odbitki kolorowej bądź czarno-białej, na papierze fotograficznym, gdzie szerokość jest nie mniejsza niż 15 cm i nie większa niż 30 cm, a wysokość jest nie mniejsza niż 21 cm i nie większa niż 40 cm.
b.) elektronicznej w formacie JPG w rozdzielczości minimum 300 DPI - około 3000 x 2000 pixeli (tj. około 25 x 17 cm), przesłanej na adres e-mailowy katowice.oia@gmail.com o wielkości pliku nie przekraczającego 5 MB lub zapisanej na nośniku elektronicznym (płyta CD lub DVD) i przesłanej na adres Śląskiej Izby Aptekarskiej w Katowicach.
5. Technika wykonania zdjęć jest dowolna, przy czym fotografie powstałe w rezultacie wyraźnej ingerencji graficznej będą odrzucane. Dopuszcza się:
a.) konwersję zdjęć kolorowych do czarno - białych lub sepii, nakładanie kolorowych filtrów itp.,
b.) korektę polepszającą jakość zdjęć (wyostrzanie, kontrast, nasycenie, rozjaśnienie).
6. Nie będą akceptowane prace:
a.) z których jakiekolwiek elementy zostały usunięte lub dodane w wyniku obróbki graficznej,
b.) powstałe w wyniku połączenia różnych fotografii (kolaże i fotomontaże).
7. Fotografie mogą należeć do jednej kategorii. Kategoria, w której zostaje zgłoszone zdjęcie, musi zostać oznaczona na odwrocie odbitki, w postaci symbolu „K1” dla kategorii pierwszej, oraz odpowiednio „K2” itd.
8. Każda praca powinna zostać oznaczona na odwrocie (oprócz kategorii): imieniem i nazwiskiem autora, tytułem zdjęcia. Na pracach nie należy umieszczać żadnych innych danych. W przypadku prac dostarczonych w postaci cyfrowej, powyższe dane dotyczące każdego ze zdjęć mogą być zawarte w pliku tekstowym (możliwym do otwarcia w programie Word) lub wyszczególnione na okładce nośnika. Każde ze zdjęć powinno być oznaczone w sposób łatwy do identyfikacji z odpowiednim opisem.
9. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest wypełnienie „Karty zgłoszenia do konkursu” (załącznik nr 1 do Regulaminu) oraz Oświadczenia (załącznik nr 2 do Regulaminu). Formularz karty i oświadczenie są dostępne na stronie internetowej Organizatora www.katowice.oia.pl oraz w siedzibie organizatora. Karta zgłoszenia i oświadczenie powinny być w jednej kopercie ze zdjęciami lub przesłane w postaci zeskanowanych plików PDF (w przypadku fotografii przesłanej mailem). Nie będą brane pod uwagę prace bez dołączonej karty i oświadczenia.
10. Uczestnik wysyłając fotografię lub fotografie oświadcza, że osoby znajdujące się na zdjęciu wyrażają zgodę na ich nieodpłatną publikację.
11. Organizator nie zwraca prac biorących udział w Konkursie, prac zdyskwalifikowanych jak również z niego wyłączonych. Wyjątkiem może być sytuacja, kiedy autor prac pisemnie poprosi o ich zwrot, dołączając zaadresowaną kopertę odpowiedniej wielkości ze znaczkiem.
§ 4
Miejsce i termin nadsyłania prac.
1. Fotografie należy przesłać pocztą na adres Śląskiej Izby Aptekarskiej, ul. Kryniczna 15, 40-637 Katowice lub dostarczyć osobiście w zamkniętych kopertach z napisem „KONKURS FOTOGRAFICZNY” lub wysłać mailem na adres katowice.oia@gmail.com (z tematem maila - konkurs fotograficzny).
2. Termin składania prac upływa z dniem 29.09.2017 r. Liczy się data stempla pocztowego lub potwierdzenia w sekretariacie Śląskiej Izby Aptekarskiej.
3. Fotografie nadesłane po terminie nie będą brane pod uwagę w Konkursie.
4. Wyniki zostaną opublikowane w terminie 30 dni od upływu terminu składania prac na stronie internetowej Organizatora www.katowice.oia.pl oraz www.facebook.com/SlaskaIzbaAptekarska oraz niezwłocznie w biuletynie „Apothecarius - Śląskie Forum Farmaceutyczne".
§ 5
Jury.
1. Prace będą oceniane przez Jury, które wyłoni Laureatów oraz przez publiczność w portalu
www.facebook.com/SlaskaIzbaAptekarska poprzez klikanie „lajków” przy danym zdjęciu.
2. W skład Jury Konkursu wchodzą:
a.) dr farm. Piotr Brukiewicz
b.) mgr farm. Karolina Szczepanik
c.) mgr farm. Bartosz Warwas
d.) mgr farm. Michał Rzepczyk
3. Decyzja Jury jest ostateczna i nie podlega weryfikacji. Jury zastrzega sobie prawo nie wyłaniania zwycięzców, jak i przyznawania miejsc równorzędnych.
4. Skład jury może ulec zmianie.
§ 6
Nagrody i wyróżnienia.
1. W konkursie zostaną przyznane nagrody rzeczowe oddzielnie w każdej z kategorii określonych w § 3, pkt 1.
2. Informacje o terminie i miejscu wręczenia nagród zostaną przesłane na adresy e-mailowe lub smsowo na numery telefonów komórkowych lub na adresy pocztowe osób nagrodzonych.
3. Uroczyste rozdanie nagród, wraz z wystawą najlepszych i wyróżnionych prac (wernisaż Konkursu) nastąpi 10.11.2017 r. o godz. 18.00 w Śląskiej Izbie Aptekarskiej w Katowicach przy ul. Krynicznej 15.
§ 7
Prawa autorskie.
1. Przesłane prace przechodzą na własność Organizatora.
2. Organizator zastrzega sobie prawo publikowania i reprodukowania prac konkursowych bez wypłacenia honorariów autorskich (oznaczonych imieniem i nazwiskiem autora) na stronie internetowej Śląskiej Izby Aptekarskiej www.katowice.oia.pl, na profilu www.facebook.com/SlaskaIzbaAptekarska, w biuletynie „Apothecarius - Śląskie Forum Farmaceutyczne", a także do wielokrotnej ekspozycji prac nadesłanych na Konkurs na terenie Śląskiej Izby Aptekarskiej w Katowicach przy ul. Krynicznej 15.
3. Organizator uzyskuje prawo do wielokrotnego umieszczania prac nadesłanych na Konkurs (oznaczonych imieniem i nazwiskiem autora) na wydawanych przez siebie materiałach promocyjnych.
Uprawnienia, o których mowa powyżej, przysługują Organizatorowi nieodpłatnie, na podstawie oświadczeń złożonych przez autorów zdjęć.
4. Fotografie, które będą wykorzystywane do promocji Śląskiej Izby Aptekarskiej będą wskazywały ich autorów. Z tego tytułu Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej, a w razie skierowania przeciwko Organizatorowi roszczenia przez osobę trzecią ze względu na naruszenie jej praw autorskich, uczestnik konkursu zobowiązuje się ponosić cywilno-prawną odpowiedzialność z tytułu wad prawnych wykonanych i dostarczonych na konkurs fotografii.
§ 8
Postanowienia końcowe.
1. Organizator zastrzega sobie prawo przerwania, zmiany lub przedłużenia Konkursu w razie wystąpienia przyczyn od niego niezależnych.
2. Organizatorowi przysługuje prawo unieważnienia konkursu bez podania przyczyny oraz do nie wyłaniania zwycięzcy.
3. Osoby, które nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub podadzą nieprawdziwe informacje, zostaną automatycznie wyłączone z Konkursu.
4. Przystąpienie uczestnika do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją treści niniejszego Regulaminu.
5. Dodatkowych informacji udziela kierownik biura Śląskiej Izby Aptekarskiej mgr inż. Lech Wróblewski tel.: (32) 6089767, kom. 668220478, email: wroblewski.lech@slaskaoia.pl

Załącznik nr 1
Karta zgłoszenia do „III Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego dla Farmaceutów - Fotofarm”
1. Tytuł naukowy oraz imię i nazwisko uczestnika Konkursu
……………………………………………………………………………….............................
2. Numer Prawa Wykonywania Zawodu / przynależność do Okręgowej Izby Aptekarskiej
……………………………………………………………………………….............................
2. Adres do korespondencji
…………………………………………………………………………………….……………..
3. Telefon ………………………… 4. Email ……………………………..………….…………
4. Wykaz prac (tytuł, kategoria, data i miejsce wykonania):
Fotografia 1
……………………………………………………………………………..……………………
Nazwa pliku (wersja elektroniczna)
……………………………………………………………………………..……………………
Fotografia 2
……………………………………………………………………………..……………………
Nazwa pliku (wersja elektroniczna)
……………………………………………………………………………..……………………
Fotografia 3
……………………………………………………………………………..……………………
Nazwa pliku (wersja elektroniczna)
……………………………………………………………………………..……………………
Fotografia 4
……………………………………………………………………………..……………………
Nazwa pliku (wersja elektroniczna)
……………………………………………………………………………..……………………
Załącznik nr 2
OŚWIADCZENIE
Oświadczam, że zapoznałem/łam się z Regulaminem „III Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego dla Farmaceutów - FotoFarm” i akceptuję jego treść.
Oświadczam, że zawarte w niniejszej karcie dane są prawdziwe, a przesłane przeze mnie prace wykonałem/łam osobiście i zwalniam organizatora z odpowiedzialności prawnej w tym zakresie.
…………………………..................................................................... (imię i nazwisko).
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Organizatora "III Ogólnopolskiego Konkursu Fotograficznego dla Farmaceutów - FotoFarm" w celach wynikających z regulaminu tego Konkursu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. z 2002 r. Dz. U. nr 101, poz. 126 z późniejszymi zmianami). Poprzez wysłanie zdjęć na Konkurs nieodpłatnie przenoszę na Organizatora wszelkie autorskie prawa do nich, na wszystkich polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. z 2006 r. Dz. U. nr 90 poz. 651 z późniejszymi zmianami).
…………………………
………………………………
Data, miejscowość
Podpis autora

Ogólnopolski Konkurs na publikację pt.: "Probiotyki - nie tylko antybiotykoterapia".

Podkarpacka Okręgowa Izba Aptekarska serdecznie zaprasza wszystkich farmaceutów do udziału w Ogólnopolskim Konkursie na publikację pt.: "Probiotyki - nie tylko antybiotykoterapia".

Dla Uczestników, którzy zajmą pierwsze, drugie oraz trzecie miejsce przewidziano atrakcyjne nagrody, które zwycięzcom pozwolą zaplanować w dogodnym dla nich terminie, odpoczynek w jednym z hoteli SPA, dostępnych w serwisie www.spa-prezent.pl:

Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdziecie Państwo na stronie www.poia.pl/konkurs

 

Pozdrawiam,

dr n. farm. Natasza Staniak

Komisja Nauki i Szkolenia

Podkarpacka Okręgowa Izba Aptekarska

UROCZYSTE WRĘCZENIE PRAW WYKONYWANIA ZAWODU - 2017 ROK

ZDJĘCIA W GALERII

ZMIANA UCHWAŁY SKŁADKOWEJ OD 01.07.2017 r.

Koleżanki i Koledzy!

Okręgowa Rada Aptekarska Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie podjęła uchwałę w sprawie zmiany wysokości składek członkowskich.

Od ostatniej zmiany składek minęło 9 lat i mimo starań oraz aktywnego poszukiwania sponsorów, obowiązujące składki nie zabezpieczają wydatków ponoszonych przez naszą Izbę.

Pragnę przypomnieć, że w ramach opłacanych składek każdy członek Izby posiada ubezpieczenie OC na kwotę 10 000 zł, może korzystać z platformy w systemie e-dukacja (umożliwiającej zdobywanie on- line punktów twardych i miękkich) oraz część składki (8zł) jest comiesięcznie odprowadzana do NIA.

Po wielu dyskusjach Rada uznała, że nie ma zgody na radykalne podniesienie składek.

Uchwała w obecnym kształcie, określająca zasady płacenia składek i ich wysokość zagwarantuje zabezpieczenie wydatków ponoszonych przez Izbę.

Jednocześnie informujemyo zmianie konta bankowego Izby.

Nowe konto Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie to:

Nr 37 1750 0012 0000 0000 3738 2558

Proszę o regularne opłacanie składek.

Poniżej podaję treść uchwały składkowej.

 

Prezes ORA ŚOIA w Koszalinie

mgr farm. Justyna Korzelska .

 

 

UCHWAŁA Nr 109/326/F/2017

z dnia 2017 – 06 -01

Okręgowej Rady Aptekarskiej

Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej

w Koszalinie

 

w sprawie składek członkowskich

 

Na podstawie Ustawy o izbach aptekarskich z dnia 19 kwietnia 1991 r. art. 29 pkt 3 ( tekst jednolity Dz. U Nr 47 z 19 marca 2008 r. poz. 273), obowiązkowi opłacania składek członkowskich podlegają wszystkie osoby, które uzyskały prawo samodzielnego wykonywania zawodu farmaceuty i zostały wpisane do rejestru farmaceutów przez Środkowopomorską Okręgową Izbę Aptekarską w Koszalinie.

 

Okręgowa Rada Aptekarska Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie uchwala, co następuje:

 

§ 1

 

Zmienia się dotychczasowe brzmienie Uchwały Nr 65/76/2008 z dnia 08.05.2008 r. w sprawie składek członkowskich (zwanej dalej uchwałą) poprzez nadanie nowej treści w brzmieniu:

 

Ustala się miesięczną składkę członkowską płatną przez członków Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie w wysokości:

1. 40 zł (czterdzieści złotych) od członków Izby,

2. 70 zł (siedemdziesiąt złotych) od członków Izby, pełniących funkcję kierownika apteki.

Pod sformułowaniem "kierownik apteki" należy rozumieć kierownika apteki ogólnodostępnej, zakładowej, szpitalnej, działu farmacji szpitalnej, punktu aptecznego, hurtowni farmaceutycznej.

3. 110 zł (sto dziesięc złotych) od członków Izby posiadających zezwolenie na prowadzenie apteki, punktów aptecznych, hurtowni farmaceutycznej i pełniących w nich funkcję kierownika.

4. 10 zł (dziesięć złotych) od członków Izby posiadających uprawnienia emerytalne, rentowe nie pracujących w aptece, aptece szpitalnej, zakładowej, dziale farmacji szpitalnej, punkcie aptecznym, hurtowni farmaceutycznej.

5. 10 zł (dziesięć złotych) od członków Izby, którzy zgłosili pobyt poza granicami kraju.

§ 2

W przypadku zbiegu kilku tytułów, do opłacania składek obowiązuje składka w wyższej wysokości zaszeregowania.

 

§ 3

Farmaceuta, który zmienia swój status zawodowy i przez to może zmienić się jego składka członkowska jest zobowiązany do zgłoszenia tego faktu do biura Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie w ciągu 30 dni.

§ 4

Należne składki członkowskie płatne są do 15 dnia każdego miesiąca na konto Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie Nr 37 1750 0012 0000 0000 3738 2558, lub bezpośrednio w biurze Izby.

§ 5

Zobowiązuje się Prezesa ORA ŚOIA w Koszalinie do opublikowania tekstu Uchwały na stronie internetowej Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie.

§ 6

Nadzór nad wykonaniem Uchwały powierza się Skarbnikowi ORA ŚOIA w Koszalinie.

§ 7

Uchwała obowiązuje od dnia 01.07.2017 r.

§ 8

 

Traci moc dotychczas obowiązująca Uchwała Nr 65/76/2008 z dnia 08.05.2008 r.

 

Uchwała została przyjęta głosami: za - 9 przeciwko -0, wstrzymujący – 0 przy obecności 9 członków Rady spośród 11 osobowego składu Rady ŚOIA w Koszalinie.

 

 

STANOWISKO Nr VII/ 1/2017 z dnia 23 maja 2017 r. NACZELNEJ RADY APTEKARSKIEJ

STANOWISKO Nr VII/ 1/2017 z dnia 23 maja 2017 r. NACZELNEJ RADY APTEKARSKIEJ
w sprawie stosowania przez izby aptekarskie art. 88 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2142 z późn. zm.) w zakresie obliczania stażu pracy niezbędnego do wykonywania funkcji kierownika apteki

Na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1496), Naczelna Rada Aptekarska wyraża następujące stanowisko:

W związku ze zgłaszanymi przez okręgowe izby aptekarskie wątpliwościami w zakresie obliczania 5-letniego lub 3-letniego stażu pracy niezbędnego do vvykonywania funkcji kierownika apteki, w celu ujednolicenia sposobu stosowania przez izby aptekarskie art. 88 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2142 z póżn. zm.), Naczelna Rada Aptekarska rekomenduje postępowanie według poniższych zasad:

1.Zgodnie z art. 88 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne „kierownikiem apteki może być farmaceuta, o którym mowa w ust. 1, który ma co najmniej 5-letni staż pracy w aptece lub 3- letni staż pracy w aptece, w przypadku gdy posiada specjalizację z zakresu farmacji aptecznej.".

2.Przewidziany w ww. przepisie 5-letni lub 3-letni staż pracy w aptece, odbywany w pełnym wymiarze czasu pracy, warunkujący możliwość pełnienia funkcji kierownikiem apteki ustalony został w celu zagwarantowania, że kierownik apteki posiadać będzie niezbędną wiedzę o pracy w aptece oraz umiejętność wykonywania usług farmaceutycznych zastrzeżonych dla farmaceutów, a w konsekwencji zapewni prawidłowe kierowanie apteką.

3.Naczelna Rada Aptekarska stoi na stanowisku, że do stażu pracy, o którym mowa w art. 88 ust. 2 ustawy - Prawo farmaceutyczne, należy zaliczyć jedynie okres faktycznego świadczenia przez farmaceutę usług w aptece.

4.Mając na uwadze powyższe, do stażu pracy, o którym mowa w art. 88 ust. 2 ustawy - Prawo farmaceutyczne, nie należy zaliczać okresów korzystania ze świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, które obejmują zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne, zasiłek wyrównawczy, zasiłek macierzyński, zasiłek opiekuńczy, okresów urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę, okresów czasowej niezdolności do pracy, uprawnień związanych z rodzicielstwem wynikających z Kodeksu pracy, jak również urlopu wychowawczego oraz w każdym innym przypadku faktycznego nieświadczenia usług w aptece przez farmaceutę.

5.Na organach samorządu aptekarskiego ciąży obowiązek sprawowania pieczy nad tym, aby osoba pełniąca funkcję kierownika apteki posiadała niezbędną wiedzę o pracy w aptece oraz umiejętność wykonywania usług farmaceutycznych zastrzeżonych dla farmaceutów, a w konsekwencji zapewni prawidłowe kierowanie apteką.

6.Zgodnie z uzasadnieniem prawomocnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 20 listopada 2007 r., sygn. akt VI SA/Wa 1389/07 „warunki określone w art. 88 u st . 2 Prawa fannaceutycznego dotyczą jedynie minimalnych wymogów fonnalnych a wymagany staż pracy w aptece wynosi co najmniej 5 lat. Dlatego przyjęcie odmiennego stanowiska i zaliczanie stażu pracy wykonywanego w niepełnym wymiarze, który jednakże mieści się w 5-letnim przedziale kalendarzowym wydaje się daleko niewystarczające do wydania opinii pozytywnej przy uwzględnieniu podstawowych celów i zadań, którymi powinny się kierować organy samorządu aptekarskiego".

Sekretarz NRA mgr Barbara Jękot Prezes NRA mgr Elżbieta Piotrowska-Rutkowska


 

XXIII Zjazd PTFarm

Serdecznie zapraszamy do Krakowa w dniach 19 – 22 września 2017 na XXIII Zjazd Polskiego Towarzystwa Farmaceutycznego.
Szczegóły dotyczące wydarzenia znajdziecie Państwo na stronie: www.zjazd2017.ptfarm.pl oraz na Facebooku: www.facebook.com/events/1092451750900904.

Organizatorzy

-- 
dr Anna Apola
sekretarz XXIII Naukowego Zjazdu PTFarm
tel.: 48 12 620 54 84
adres: ul. Medyczna 9
       30-688 Kraków
www.zjazd2017.ptfarm.pl

KOMUNIKAT NFZ W SPRAWIE NUMERÓW I PWZ

 

KOMUNIKAT

 

Środkowopomorska Okręgowa Izba Aptekarska w Koszalinie informuje, iż numery praw wykonywania zawodu farmaceuty i prawa wykonywania zawodu farmaceuty wydane przed rokiem 2005 są w dalszym ciągu obowiązujące. Jednocześnie wyjaśniam, iż w dniu 23.02.2005 r. NRA podjęła uchwałę Nr IV/35/2005 w sprawie ujednolicenia systemu numeracji wydawanego przez izby aptekarskie dokumentu "Prawo wykonywania zawodu farmaceuty ".

Uchwała ma charakter wewnętrznego aktu, porządkującego działania związane z ujednoliceniem nadawania numerów praw wykonywania zawodu na terenia całego kraju.

Ponadto okręgowe izby aptekarkie do dnia dzisiejszego nie otrzymały wytycznych co do zmian numeracji praw wykonywania zawodu w przyznanych przed rokiem 2005 prawach wykonynania zawodu.

NFZ wydał komunikat (http://www.nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-centrali/komunikat-nfz-w-sprawie-aktualizacji-danych-w-ewidencji-osob-zatrudnionych-w-aptece-lub-punkcie-aptecznym,6965.html) dotyczący konieczności aktualizacji danych w ewidencji osób zatrudnionych w aptece lub punkcie aptecznym. Po konsultacjach NFZ z ŚOIA w Koszalinie podjęto stanowisko, że przy dokonywaniu aktualizacji należy podawać nowy numer prawa wykonywania zawodu, który znajduje sie na stronie Centralnego Rejestru Farmaceutów https://crf.rejestrymedyczne.csioz.gov.pl (w wyszukiwarkę należy wpisać imię i nazwisko).

Środkowopomorska Okęgowa Izba Aptekarska w Koszalinie na wniosek farmaceutów będzie wydawać zaświadczenia o aktualności posiadania obu numerów prawa wykonywania zawodu dla osób, które otrzymały prawa wykonywania zawodu przed rokiem 2005.
Za aktualizację danych farmaceutów ponosi odpowiedzialność kierownik apteki. 

Komunikat Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie aktualizacji danych w ewidencji osób zatrudnionych w aptece lub punkcie aptecznym

Komunikat Narodowego Funduszu Zdrowia

w sprawie aktualizacji danych w ewidencji osób zatrudnionych w aptece lub punkcie aptecznym

 

Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie ogólnych warunków umów na realizację recept oraz ramowego wzoru umowy na realizację recept (Dz.U. 2013 r. poz. 364 t. j.) podmiot prowadzący aptekę który ma podpisaną z Funduszem umowę na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na recepty, jest obowiązany do poinformowania oddziału wojewódzkiego Funduszu, o każdej zmianie ewidencji osób zatrudnionych w aptece, w terminie do pięciu dni roboczych od dnia zakończenia okresu rozliczeniowego, którego dotyczy zmiana.

 

Prosimy o zweryfikowanie ewidencji osób zatrudnionych w aptece lub punkcie aptecznym, w formie elektronicznej, na Portalu Świadczeniodawcy lub w Systemie Zarządzania Obiegiem Informacji (SZOI), według stanu zatrudnienia na dzień 31 stycznia 2017 r., w terminie do dnia 28 lutego 2017 r.

 

Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina, że w przypadku niepoinformowania o zmianach w ewidencji osób zatrudnionych w aptece lub punkcie aptecznym, co jest nienależytym wykonaniem umowy na realizację recept, za który podmiot prowadzący aptekę lub punkt apteczny ponosi odpowiedzialność, oddział wojewódzki Funduszu nakłada karę umowną, zgodnie z § 8 ust. 2 pkt 3 Ogólnych warunków umów na wydawanie refundowanych leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych na recepty.

 

 

Uchwała ORA ŚOIA w Koszalinie w sprawie ogłoszeń

UCHWAŁA Nr 131/153/F/2016

z dnia 2016-08-18

Okręgowej Rady Aptekarskiej

Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej

w Koszalinie

 

                                                            w sprawie umieszczania ogłoszeń na stronie internetowej Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie

Okręgowa Rada Aptekarska

Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej

w Koszalinie

 

p o s t a n a w i a

 

§ 1.

Osoby fizyczne (farmaceuci, aptekarze będący członkami Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie) mogą wystąpić do Izby z prośbą o umieszczenie na stronie internetowej Izby ogłoszenia w sprawie poszukiwania pracy – ogłoszenia te umieszczane są na stronie bezpłatnie.

§ 2

Ogłoszenia farmaceutów spoza terenu działania Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie, którzy poszukują pracy, przedsiębiorców poszukujących pracowników oraz pozostałe ogłoszenia w innych sprawach będą umieszczane na stronie internetowej Izby – odpłatnie.

§ 3

Dla osób określonych w § 2 za 30 dni ukazywania się ogłoszenia na stronie Izby koszt ogłoszenia wynosi 30,00 zł.

Ogłoszenie ukaże się na stronie internetowej Izby po dokonaniu wpłaty należności na podstawie wystawionej przez Izbę faktury.

§ 4

Okręgowa Rada Aptekarska Środkowopomorskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej w Koszalinie upoważnia Prezesa ORA ŚOIA w Koszalinie mgr farm. Justynę Korzelską do odmowy umieszczenia ogłoszenia na stronie Izby bez podania przyczyny.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apteka w Koszalinie pilnie zatrudni technika farmacji po stażu

Apteka w Koszalinie pilnie zatrudni technika farmacji po stażu. Oferujemy stabilne zatrudnienie w [...]

czytaj więcej
Apteka w Świdwinie zatrudni kierownika

Niesieciowa apteka w Świdwinie zatrudni kierownika. Oferujemy stabilne zatrudnienie w oparciu o [...]

czytaj więcej
Apteka w Świdwinie zatrudni magistra farmacji.

Niesieciowa apteka w Świdwinie zatrudni pilnie magistra farmacji. Oferujemy stabilne zatrudnienie [...]

czytaj więcej

Ostatnio dodane artykuły - galeria